A Esfinxe xunto as pirámides
dos faraóns, incluíndo a Grande Pirámide, no deserto de Giza |
Unha das obras de maior
complexidade da produción de Camilo Díaz Baliño foi a realización do belén para
a Grande Obra de Atocha na Coruña. Firmado polo artista en 1927, trátase do seu segundo
belén, sendo o primeiro o disposto para Ortigueira en 1924. Se o primeiro se trata dunha grande estrutura montable, con efectos lumínicos engadidos e de
profundidade mediante velos, este belén concibiuse dunha forma diferente.
Nembargantes, no que respecta ao seu estilo, trátase dunha obra enteiramente
fiel a personalidade creativa do artista.
Detalle dos templos e palacios exipcios situados no Delta do Nilo |
Palacios dos reis xudeus (ao fondo) e palacios dos gobernadores romanos (diante) na cidade de Xerusalén . |
Detalle do xardín romano
pintado, coas árbores características das vilas de Roma. |
Maqueta coa
representación dun templo romano. |
Un muíño situado no camiño
de Belén |
Como se o observador zarpara dende Alexandría, a vista transcorre aínda por Exipto ata a fronteira de Pelusio. Que Díaz Baliño envolveu este belén na fascinación polo antigo reino exipcio vese, por exemplo, na inclusión das grandes construción faraónicas a beira do río. As entradas adinteladas, as salas rectangulares de cerimonia e as altas torres aparecen iluminadas con pequenos puntos luminosos. Continuando a vista ante os ollos aparece unha nova paisaxe: a das altas montañas do territorio romano de Xudea, fronte as cales aparecen edificacións imperiais.
Escritos de Camilo para artellar a obra . |
Plano da perspectiva para o visionado das pirámides de Guiza |
Indicacións xeográficas e orientacións para sinalar o percorrido do belén. |
O artista e o
seu fillo Isaac, nun autorretrato feito coa cámara de Camilo Díaz Baliño |
A firma: unha aguia
coroada, o seu nome e o ano en números romanos. |
Trátase dunha obra que, como a maior
parte da produción do artista, está realizada con grande coidado, repleto de
citas e inspirado no coñecemento. Nada disto impide, a sua vez, que transmita
un poder de fantasía que en nada anula o obxectivo co que foi construído.
Precisamente é este equilibrio o que fai destacar esta obra como unha das mais
singulares de Camilo Díaz Baliño.
----------------
Texto e fotos: Iria-Friné Rivera Vázquez. Prégase respectar a autoría.
Pes de fotos:
1º. A Esfinxe
xunto as pirámides dos faraóns, incluíndo a Grande Pirámide, no deserto de
Giza.
2º. Detalle
dos templos e palacios exipcios situados no Delta do Nilo.
3º. Detalle
do xardín romano pintado, coas árbores características das vilas de Roma. A
contextualización está proxectada facendo un contraste da paisaxe romana en
terras orientais.
4º. Maqueta
coa representación dun templo romano. O seu estilo correspóndese a etapa
inicial do Principado, concretamente durante a consolidación de Augusto como imperator.
5º. Representación
dos palacios dos reis xudeus (ao fondo) e os palacios dos gobernadores romanos
(diante) na cidade de Xerusalén.
6º. Vista do
espazo deseñado por Díaz Baliño: o fondo, as maquetas e o aspecto físico crean
un todo para escenificar o nacemento.
7º. Un muíño
situado camiño de Belén: as referencias empregadas polo artista percorren dende
os libros de arquitectura antiga ata os cadros do século XVII holandeses,
adicados a plasmar o camiño a Belén.
8º. Os escritos
de Camilo para artellar a obra.
9º. Plano da
perspectiva para o visionado das pirámides de Giza.
10º.
Indicacións xeográficas i orientacións para sinalar o percorrido do belén.
11º. A firma:
unha aguia coroada, o seu nome e o ano en números romanos.
12º. Retrato do artista e o seu fillo, Isaac, nun autorretrato feito coa cámara de Camilo Díaz Baliño.
Todas as fotografías son de Iria-Friné Rivera Vázquez.
Ningún comentario:
Publicar un comentario